tirsdag 28. februar 2012

Seier mot Stordal.

Dagens målskårere!

Gårsdagens kamp endte med hockeyresultat og i en 6-4 seier til SIF.  
Start 11er
Terje
Øyvind    John Martin    Sindre      Stian
Runar      Øystein
Sondre    Svein-Arve     Kristian
Vegard

Inbyttere:
Tom Erik
Trond
Eldin Deumic
Robin Hessen
Christopher Mjelva

Kampfakta:
0-1 Stordal 6min
1-1 Vegard 10min
2-1 Sondre 13min
2-2 Stordal 43min (str)
–Pause-
3-2 Trond 50min
4-2 Svein-Arve 60min
4-3 Stordal 70min
4-4 Stordal 73 min
5-4 Trond 85min
6-4 Tom Erik 89 min



Gårdagens kamp ble spilt under flotte forhold på siffen. Stordal var altså motstander i en kamp som ikke var på det opprinnelige oppsettet, men som  ble booket i ettertid slik at hele troppen skal få god match trening, inn mot en spennende sesong.



Stordal åpnet kampen best og puttet 1-0 allerede etter 6 minutters spill. Et innlegg fra høyre kanten treffer et Stordal hode, og en noe sjokkerende ledelsene til de gul og rød kledde, om jeg kan få si det slik. Svar på tiltale skulle derimot komme ikke mange minuttene etter. Svein-Arve, om jeg ikke så feil, var mannen bak den fine stikkeren. Vegard, som få springer opp, får en fin stikker i bakrom og kjører fra Stordal sin stopper. Kontrollert setter han ballen til høyre for keeper og sørger for balanse i regnskapet. Nå var SIF på gang. Det skulle ikke gå mer en 3 minutter før kampen var snudd. Sondre får ballen ute på høyre siden og avanserer et par meter. Fra hjørnet av 16 meteren drar han til, og sender ballen nydelig ned i venstre hjørnet. Kanskje kan en stille spørsmåltegn med keeperspillet, men en vakker avslutning var det uansett.

SIF er det førende laget og burde puttet både 3, 4 og 5 da Øystein kommer alene mot keeper, men Stordals sisteskanse avverger, om Kristian hadde hatt høyre fot og om Sindre hadde headet den godt slåtte corneren 1 cm eller 2, mer til høyre for stangen. Skal en se litt på Stordal i 1 omgang så er de et lag som tør å spille fotball. Her syns jeg de skal ha litt kreditt. Istedenfor for å måke ballen rett opp så prøver de å ta vare på ballen når det får muligheten. Derimot skaper de smått med sjanser, men dette kommer de nok til å gjøre mye av når sesongen kommer i gang. Selv om det er vi som har sjansene så er det Stordal som står for kampens neste mål. Dette kommer på straffespark. Stordals straffeskytter setter ballen utagbart til høyre for Terje. Dermed 2-2 til pause i en omgang der SIF er ineffektive, mens Stordal det motsatte.

2 omgang blir preget av mange mål. Så mange at hukommelsen fikk seg en trøkk. Trond kommer inn til pause å sørger tidlig for 3-2. 4-2 kommer på en flott måte av kaptein Svein-Arve der han benytter seg av at Stordals keeper er på halvdistanse. Følsom venstrefot = mål! Da trodde de fleste at kampen var kjørt. Men så absolutt ikke. Stordal gjør 2 nye mål, og dermed står det 4-4 på Roar si blokk. Ikke bra av guttene å slippe Stordal inn i kampen. Heldigvis vil vi mest og sørger for 5-4 og 6-4 med Trond og Tom Erik. Tronds skåring kommer forøvrig på nydelig vis. Øyvind stikker Tom Erik i bakrom, som igjen finner Trond foran kassa og bang! 3 trekk og mål. Dermed ender kampen med en 6-4 seier. 6 mål er alltid godt, men 4 bakover er desto verre. En grei gjennomkjøring ble det uansett. Stordal kommer nok til å bite godt fra seg i 5 divisjon, men mange kvikke spillere.

Allerede kommende lørdag er det klart for nok en kamp. Denne gang er det Træff som kommer på besøk. Sist gang endte det med tap. Les mer om denne kampen, her. Det har gått ca. 1 måned siden sist oppgjør og det blir spennende å se hvordan styrkeforholdet er denne gang. Træff har siden sist kamp spilt 2 nye treningskamper mot henholdsvis Herd (2-2) og KBK (0-1)

Kampen er satt til 1400 og det er bare å ta turen!








Guttaboys!


Åååå SIF!

Sondre koser seg på benken

Brødrene er alltid klar for bilde.

Svein-Arve smiler lurt, men lite visste han at dommer fann penger rett foran han!

Klar for match




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar